Volvo on edelleen lataushybridien ylivoimainen ykkönen

Volvo lähtee loppuvuoteen Suomen automarkkinoiden ylivoimaisena ykkösenä sekä lataushybridien että nelivetoisten rekisteröinneissä. Kolmannen vuosineljänneksen vahvat rekisteröintiluvut Suomessa antavat erinomaiset lähtökohdat Volvon sähköistämisstrategian seuraavalle vaiheelle.

Lataushybridien suosituin

Volvo XC60 jatkoi kolmannella vuosineljänneksellä lataushybridien ylivoimaisena ykkösenä 211 kappaleen rekisteröinneillä. Kaikkiaan Suomessa rekisteröitiin tänä aikana 1 156 lataushybridiä, joista Volvoja on 455. Kalenterivuoden alusta Volvon lataushybridimalleja on rekisteröity 1 583 kappaletta ja markkinaosuus kolmannen vuosineljänneksen jälkeen on 44,4 prosenttia.

– Vahva sähköistetty mallisto tarjoaa markkinoiden laajimman valikoiman ladattavia autoja sekä kevythybridejä. Lisäksi vahvistamme sähköistä asemaamme pian esiteltävällä ensimmäisellä sähköautollamme. Asiakkaamme ovat ottaneet uudistuneen malliston erittäin hyvin vastaan, kertoo Volvo Car Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Tom von Bonsdorff.

Volvo vastaa kiihtyvään kysyntään myös nopeilla toimituksilla sekä yksilöllisillä hankintamahdollisuuksilla. Esimerkiksi ladattava uutuusmalli S60 T8 saavutti ensimmäisenä kahtena toimituskuukautenaan 50 auton rekisteröinnin. Suosiotaan kasvattavat jatkuvasti myös erilaiset rahoitusvaihtoehdot, joissa ympäristöystävälliset arvot merkitsevät. Uusimpana palveluna Volvo tarjoaa Vihreää Volvo Pakettia.

– Vastaamme kovaan kysyntään lyhyemmillä toimitusajoilla ja erinomaisilla yksityisleasing-tyyppisillä palveluilla, joissa huomioidaan myös kestävä tulevaisuus. Malliston suosituimipia lataushybridejä saa toimitukseen jopa vielä tämän vuoden aikana. Ennakkomyynnissä oleva XC40 T5 -lataushybridi saapuu alkuvuonna Suomeen, jatkaa von Bonsdorff.

Nelivetoisten ylivoimainen markkinaosuus

Volvo jatkaa edelleen Suomen suosituimpana nelivetoisena autona. Alkuvuonna nelivetoisia Volvoja rekisteröitiin enemmän kuin kahta seuraavaa merkkiä yhteensä. Volvo saavutti kolmannen vuosineljänneksen jälkeen 3 794 auton rekisteröintimäärän BMW:n jäädessä 1 655 ja Mercedes-Benzin 1 522 autoon. Kolmannella kvartaalilla rekisteröitiin Suomessa yhteensä 2 669 premium-luokan nelivetoista autoa, joista Volvon markkinaosuus oli 36,8 prosenttia.

Suomen parasta asiakaspalvelua

Volvo saavutti jo neljännen kerran voiton Auto Bild Suomi -lehden ja Palvelu Plus -tutkimustoimiston toteuttamassa valtakunnallisessa Palvelu 1 –ostotutkimuksessa, joka toteutettiin 15. kerran. Volvo -jälleenmyyjät olivat tutkimuksen perusteella kaikkein oma-aloitteisimpia tekemään tarjouksen asiakkaalle ja vaihtoautoarviot perusteltiin parhaiten. Volvo edusti myös edistyksellisintä jälkimarkkinointia ja aktiivisinta yhteydenpitoa asiakkaisiin. Volvo -jälleenmyyjät osoittivat parasta ammattitaitoa rohkaisemaan asiakasta kauppoihin sekä parasta aktiivisuutta huoltosopimuksen tarjoamisessa.

Kevythybridit vahvistavat mallistoa

Volvon mallisto vahvistui uusilla kevythybrideillä, kun XC90- ja XC60-mallien B5-tunnusta kantavat dieselversioiden uudet voimanlähteet saapuivat Suomeen. Kevythybridimallit tuovat ensimmäistä kertaa asiakkaiden käyttöön Volvon edistyneen kineettisen energian talteenottojärjestelmän jarrutuksissa. Yhdistettynä nykyisiin polttomoottoreihin se muodostaa uuden integroidun sähköistetyn voimansiirron.

Tämä uusi voimansiirto vähentää polttoaineen kulutusta ja päästöjä jopa 15 prosentilla.

Lataushybridit uudistuivat

Volvo on strategiansa mukaisesti ja suuren kysynnän seurauksena kasvattanut tuotantokapasiteettiaan, jotta jopa 25 prosenttia kokonaistuotannosta voi olla Twin Engine -lataushybridiautoja. Uusista kevythybrideistä tulee vähitellen uusi standardi, joka vie Volvon lähemmäksi tavoitetta, jonka mukaan kaikki sen autot ovat sähköistettyjä ensi vuosikymmenen puoliväliin mennessä.

Volvo on päivittänyt nykyisiä T8- ja T6 Twin Engine -lataushybridivoimansiirtoja ja samalla vahvistanut, että se valmistaa jatkossa lataushybridiversion jokaisesta automallistaan

T8 Twin Engine -lataushybridi sisältää uuden akun ja akun latauksen brake-by-wire-tekniikalla. T8-voimansiirron toimintasäde sähköllä on kasvanut noin 15 prosentilla, ja tämä voimansiirto on saatavilla kaikkiin 90- ja 60-sarjan autoihin.

Myös pienempään T6 Twin Engine -lataushybridiin on asennettu uusi akku ja brake-by-wire-tekniikka. Tämä voimansiirto on saatavilla V60 -malliin.