Volvo Cars ja Polestar tarjoavat sähköistetyistä autoista Polestar Engineered -versioita

Premium-autonvalmistaja Volvo lanseeraa uuden Polestar Engineered -varustetason uuden 60-sarjan T8 Twin Engine -lataushybrideihin.

Tämä ilmoitus edeltää uuden urheilullisen S60 sedanin esittelyä Volvon ensimmäisessä yhdysvaltalaisessa tuotantolaitoksessa Charlestonissa, Etelä-Carolinassa. Tehdas on uuden S60-mallin ainoa tuotantokeskus ja uusi S60 ensimmäinen USA:ssa valmistettava Volvo -malli.

Polestar Engineered -varustetason on kehittänyt Volvon urheilullisten sähkökäyttöisten autojen erikoismerkki Polestar. Kyseessä on Polestarin asiantuntemusta hyödyntävä kokonaisvaltainen paketti, joka optimoi auton pyörät, jarrut, jousituksen sekä moottorin ohjausyksikön. Kokonaisuus kuvastaa Volvon ja Polestarin sitoutumista sähköistämiseen.

– Sähköautot ovat tulevaisuutta. Tänään alkaa Volvon sähköistettyjen mallien uusi aikakausi, jota siivittää Polestarin korkealaatuinen tekniikka. Tämä strategia pohjautuu yhteiseen uskoomme autoteollisuuden sähköisestä tulevaisuudesta, sanoo Volvon pääjohtaja Håkan Samuelsson.

Polestar Engineered esitellään tulevassa uudessa S60 sedanissa. Varustetaso on saatavilla vain T8 Twin Engine -huippumalleihin, ja se sijoittuu mallistossa Volvon R-Design -versioiden yläpuolelle.

Polestar Engineered -varustetaso on ensi vuodesta alkaen tarjolla myös uuteen V60 Sportswagoniin ja XC60 katumaasturiin. Autoja on saatavilla rajoitettu määrä.

Varustetasoon kuuluvissa uusissa kevytmetallivanteissa on avoin rakenne, joka paljastaa huomiota herättävät kullansävyiset jarrusatulat. Kulta on Polestar Engineered -osien tunnussävy. Myös Polestarin tunnukset, mustat kromatut pakoputkenpäät ja kultaiset turvavyöt erottavat Polestar Engineered -autot muista Volvoista.

Brembon jarrusatulat on valettu yhdestä kappaleesta, ja niiden jäykkyys on optimoitu. Jarrupalojen lämmönkesto on suurempi, ja jarrulevyjen uritettu rakenne tehostaa jäähdytystä.

Polestar Engineered -versioiden monivarsituenta etu- ja takajousituksessa sisältää Öhlinsin iskunvaimentimet ja kaksoisvirtausventtiilin, joka varmistaa jousien ja vaimentimien jäykkyyden mukavuudesta tinkimättä. Tukitanko ja säädettävä iskunvaimennin ovat tuttuja Polestar 1 -lataushybridimallista.

Moottorin ohjausyksikön hienosäätö nostaa S60 T8 Twin Engine -mallin tehon 415 hevosvoimaan* ja vääntömomentin 670 Nm:iin. T8 Twin Engine -vakioversio kehittää tehoa 400 hevosvoimaa* ja vääntöä 640 Nm. Ohjelmistopäivitykset parantavat taloudellisuutta ja päästötöntä suorituskykyä ja säätävät automaattivaihteiston toimintaa.

– Uusi S60 T8 Polestar Engineered on sähköistetty malli, joka tekee juuri sen, mitä haluat. Kaikki komponentit on viritetty toimimaan saumattomasti yhdessä, ja ne tuottavat reaktiivisen ja jännittävän ajokokemuksen, toteaa Volvon tutkimus- ja kehitystyöjohtaja Henrik Green.

*USA:ssa.