Heijastaakseen Toyotan jatkuvaa sitoutumista hybriditeknologian kehittämiseen Corolla Touring Sportsiin tullaan tarjoamaan kahta erilaista neljännen sukupolven hybridivoimalinjaa. Esim. C-HR- ja Prius-malleista tuttu, 1.8-litraiseen polttomoottoriin perustuva 122-hevosvoimainen hybridijärjestelmä saa seurakseen täysin uuden 2.0-litraiseen polttomoottoriin perustuvan hybridijärjestelmän. Uusi hybridijärjestelmä iskee 180 hevosvoiman tehollaan ainutkertaisella tavalla segmenttiin, jossa yksikään perinteinen voimalinja ei pysty tarjoamaan samanlaista tehon ja matalien päästöjen yhdistelmää. Perinteisistä voimalinjoista tarjolle tuodaan ainoastaan ahdettu 1.2-litrainen bensiinimoottori. Hybridien ennustetaan muodostavan Suomessa yli 90 % osuuden uuden sukupolven Corollan myynnistä.

Uusittu 1.8-litrainen hybridivoimalinja seisoo hiljaisuuden, intuitiivisuuden, reagoivuuden sekä matalien käyttökustannuksien luomalla perustalla. Samalle, koetellulle ja hyväksi havaitulle perustalle rakentuu myös 2.0-litrainen voimalinja antaen vielä paremman mahdollisuuden nauttia mukavuuden, ajovakauden, käsiteltävyyden ja erinomaisen ajettavuuden takaavasta TNGA-alustarakenteesta (Toyota New Global Architecture, GA-C -kokoluokka).

Uuden Corollan alustarakennetta – McPherson-etutuenta ja uusi monivarsituenta takana – voi nyt ensimmäistä kertaa parantaa vielä entisestään AVS-järjestelmällä (Adaptive Variable Suspension), mikä vaikuttaa iskunvaimennukseen eri ajotilanteiden vaatimalla tavalla. Käsiteltävyys ja dynaamiset ajoominaisuudet ovat erinomaisia matalan painopisteen, johon myötävaikuttavat mm. voimalinjan mataluus sekä hybridijärjestelmän korkeajänniteakun sijoittaminen takaistuimen alle.

Varustetasojen mukaan joko vakiovarusteena tai lisävarusteena koko uuden Corolla-malliston läpi tulee saataville uudenlainen kirjo varusteita, joita aiemmin on nähty vain premium-luokassa. Varusteet, kuten maailman ensimmäinen 3D-mittaristo, värillinen HUD-näyttö, JBL GreenEdge Premium -äänentoistojärjestelmä, tai Toyota Touch -multimediajärjestelmä tuovat lisäarvoa niin kuljettajalle kuin matkustajillekin.

DESIGN

Ulkoa

Uuden Corolla Touring Sports -mallin ulkodesign on syntynyt hiljattain avatussa desing-keskuksessa Belgian Zaventemissa. Kiitos TNGA-alustaratkaisun, Touring Sports -korimalli ei ole enää vain hatchback-mallin pitkäkattoinen versio, vaan lähestulkoon kokonaan oma mallinsa.

Uuden Touring Sports -korimallin akseliväli on 2 700 mm – sama kuin poistuvassa Avensiksessa – ollen 60 mm hatchback-mallia enemmän ja tarjoten luokkansa parhaat jalkatilat takana istuville.

Tyylikäs, pyyhkäisevä kattolinja luo shooting brake -henkisen vaikutelman, jota vahvistetaan leveillä ja voimakkaasti muotoilluilla lokasuojilla. Taaksepäin mentäessä Touring Sportsin muotokieleen kuuluu vahvasti nouseva hartialinja, isot LED-takavalot sekä viisto takalasi. Takapuskurin muotoilu ilmentää sekä isoa tavaratilaa että luo yhteyden keulan voimakkaaseen ilmeeseen.

Ulkodesignia voi korostaa halutessaan neljällä kaksivärisellä ulkovärillä, jolloin katto, pilarit ja alaetusäleikön ympäristö ovat tyylikkään mustia.

Sisältä

Täysin uudessa autossa on luonnollisesti täysin uudet sisätilat. Tilavan, modernin ja yhtenäisen matkustamoympäristön suunnittelun lähtökohtana on ollut visuaalinen harmonia sekä materiaalien yhteensopivuus. Erityistä huomiota on kiinnitetty käsinkosketeltavaan laadukkuuteen, sillä se on eurooppalaisille asiakkaille ensiarvoisen tärkeään.

Uuden GA-C-alustarakenteen isoimpia etuja on aiempaa matalampi ajoasento. Tämä sekä madaltaa auton painopistettä että luo muutoinkin otolliset olosuhteet erittäin nautinnolliselle ajettavuudelle.

Lisää etua uudesta alustarakenteesta saadaan takamatkustajien loistavien tilojen sekä 598 litran (VDA) tavaratilan muodossa. Näin uusi Corolla Touring Sports tulee hätyyttelemään segmentin rajoja niin ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan kuin tiloiltaankin.

Uusi Corolla Touring Sports saapuu Suomeen keväällä 2019.