Taskuparkin SM-kisat pakitti European Excellence Awards -shortlistalle

Autoklinikan syyskuussa järjestämät Taskuparkin SM-kisat ovat ehdolla Euroopan parhaaksi liikenne- ja logistiikka-alan viestintäkampanjaksi European Excellence Awards 2018 -gaalassa. OSG Viestintä vastasi Autoklinikan kumppanina kampanjan luovasta ideasta ja toteutuksesta. European Excellence Awards 2018 -palkinnot jaetaan joulukuussa Irlannissa.

Autoklinikka-yhtiöt ja OSG Viestintä järjestivät syyskuussa Taskuparkin SM-kisat kansallisen Pysäköintipäivän kunniaksi. Kaikille avoimessa tapahtumassa suomalaiset autoilijat kilpailivat nopeimmasta taskuparkkiajasta. SM-kisojen ympärillä medialle ja kuluttajille jaettiin lisäksi tietoa tutkimustuloksista suomalaisten parkkitaitoihin liittyen sekä vinkkejä turvallisempaan parkkeeraamiseen.

Taskuparkin SM-kisat nousivat puheenaiheeksi ja aihe sai yhteensä 48 mediaosumaa iltapäivä- ja sanomalehdissä, paikallismedioissa ja TV-uutisissa. Samalla Autoklinikan verkkosivujen kävijämäärä kasvoi 21 prosenttia.

Kampanjan tulokset vakuuttivat myös European Excellence Awards 2018 -kilpailun raadin, joka valitsi Taskuparkin SM-kisat Euroopan parhaiden liikenne- ja logistiikka-alan viestintäkampanjoiden shortlistalle. Palkinnot jaetaan 6. joulukuuta European Excellence Awards 2018 -gaalassa Dublinissa, Irlannissa.

Taskuparkin SM-kisojen takaa löytyvä Autoklinikka on autojen pelti- ja kolarivaurioiden korjaamiseen erikoistunut monimerkkikorjaamoketju, joka palvelee asiakkaitaan yli 30 toimipisteessä läpi Suomen. Kampanjan luovasta ideasta ja toteutuksesta vastasi OSG Viestintä, joka tarjoaa viestinnän palveluja jo 25 vuoden kokemuksella.

Taskuparkin SM-kisat olivat Autoklinikalle strateginen viestintäteko.

 Strategiaprosessin aikana löysimme Autoklinikan hyvän elämän merkityksen turvallisuudesta. Teetimme laajan kuluttajakyselyn ja tutkimme onnettomuustilastoja, mistä kävi ilmi, että pysäköinti on yksi tavallisimmista jännityksen ja myös kolarin aiheuttajista. Halusimme löytää hauskan tavan puhua turvallisesta pysäköinnistä, ja tiimimme sai idean Taskuparkin SM-kisoista, OSG Viestinnän toimitusjohtaja Toni Perez kertoo.