Motonet ylsi kolmanneksi Asiakkuusindeksi 2018 -tutkimuksessa

Kanta-asiakasvastaava Hannamari Ahola ja asiakaspalvelupäällikkö Teija Hakanen vastaanottivat palkinnon.

Motonetilla on kolmanneksi uskollisimmat asiakkaat tuoreen Asiakkuusindeksi 2018 -tutkimuksen mukaan. Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen kuluttajatutkimus, joka mittaa asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta. Niitä pidetään keskeisimpinä yrityksen kilpailuetua ja myyntiä määrittävinä asioina.

Asiakasuskollisuuden kolmen kärjessä olivat Veikkaus, S-Pankki ja Motonet. Asiakasuskollisuus mittaa suosittelua, ostoaikomusta ja pysyvyyttä.

‒ Motonetissa seurataan säännöllisesti asiakastyytyväisyyttä ja tehdään töitä sen kehittämisessä. Motonetin uskollisten kanta-asiakkaiden määrä on kasvanut vauhdilla ja jatkaa yhä kasvamistaan. Kiitos hyvästä saavutuksesta kuuluu kaikille asiakastyötä tekeville. Määrätietoinen asiakaspalvelumme kehittäminen jatkuu edelleen. Tavoitteenamme on saavuttaa ykkössija lähivuosina, kertoo Motonet Oy:n toimitusjohtaja Antti Tiitola.

Lähes joka neljäs suomalainen on Motonetin kanta-asiakas. Tämä tarjoaa monia mahdollisuuksia tehdä tarkkaan kohdistettua markkinointia. Kanta-asiakkaille on tarjolla paljon ajankohtaisia tarjouksia ja etuja. Kanta-asiakkuuden myötä voi myös liputtaa kotimaisen työn puolesta.

Asiakaskokemuksessa mitataan asiakkaan kokemaa hyötyä sekä sitä, miten helppoa ja miellyttävää yrityksen kanssa on olla tekemisissä. Yrityksen kyky käydä asiakkaidensa kanssa luontevaa keskustelua ja vastuullinen toiminta antavat hyvät lähtökohdat kilpailuun.

Asiakkuusindeksi 2018 -tutkimukseen osallistui yli 3 800 kuluttajaa arvioiden asiakaskokemuksiaan 56 yrityksessä. Tutkimuksen ovat tehneet Asiakkuusmarkkinointiliitto ASML ja Avaus vuodesta 2009 alkaen.