Mercedes-Benzin osuus yritysmyynnistä neljänneksen kasvussa

Kampissa loistaa A

Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevan Kampin perinteikkään Autotalon Mercedes-Benzin tähti vaihtui A-kirjaimeen. A-kirjain symboloi juuri Suomessa lanseerattua uutta ”Suomi-Mercedestä”, A-sarjaa. Autotalon katolla pyörivän tähden sijainen toimii maamerkkinä muutaman viikon ajan, jonka jälkeen 3,5 metriä korkea tähti palautetaan paikalleen.

Vaihdosta kertova filmi löytyy täältä: https://www.youtube.com/watch?v=ctMppex5NqY&feature=youtu.be

Mercedes-Benz edelleen premium-merkkien ykkönen huhtikuussa

Mercedes-Benzin hyvä vauhti jatkui huhtikuun henkilöautomyynnissä, kun autoja toimitettiin asiakkaille 540 kappaletta. Mercedesin markkinaosuus oli 4,9 prosenttia eli selvästi korkein saksalaisista premium-merkeistä. BMW on jäänyt kumulatiivisesti jälkeen 337 autoa. Uudessakaupungissa valmistettavan GLC:n kysyntä on noussut tänä vuonna 28 prosenttia 316 autoon.

Mercedes-Benzin yritysmyynti lähestyy 700 auton rajaa

Mercedes-Benz on neljän kuukauden jälkeen jo maan 6. suosituin henkilöautomerkki yritysmyynnissä.  Neljässä kuukaudessa on ensirekisteröity yrityskäyttöön 692 uutta Mercedes-Benziä. Tämä on 25,1 prosenttia enemmän kuin 553 yrityskäyttöön ensirekisteröityä autoa alkuvuonna 2017. Mercedes-Benzin osuus yritysmyynnistä on 6,7 prosenttia. C-sarjan suosio yrityskäytössä on kasvanut 65,7 ja GLC:n 50,8 prosenttia tämän vuoden aikana.

Tähtikeulaisten taksien osuus kasvoi yli 30 prosenttiin

Mercedes-Benz johtaa vakaasti kotimaista taksimyyntiä 212 autolla ja 30,1 prosentin osuudella neljän kuukauden jälkeen. Mercedes-Benzin osuus on kasvanut 5 %. Huhtikuussa takseja ensirekisteröitiin kaikkiaan 185 kappaletta eli hieman aikaisempaa vähemmän. Maan suosituin taksiautomalli on yhä Mercedesin E-sarja 129 kappaleen myynnillä ja 18,3 prosentin osuudella. Neljänneksi kysytyin taksimalli on Sprinter 43 kappaleen menekillä. Molemmat ovat omien luokkiensa markkinajohtajia. Vito löytyy taksikaupan sijalta 11 (25 kpl).

Kuukauden luku: 9 miljoonaa kävijää Mercedes-Benzin museossa

Stuttgartilainen Wecken perhe osti liput Mercedes-Benz-museoon 8. huhtikuuta ja rikkoi samalla yhdeksän miljoonan kävijän rajan vuonna 2006 avatussa museossa. Yksin viime vuoden aikana museossa vieraili 876 109 kävijää. Joka 10. museokävijä tulee Kiinasta ja kaksi kolmesta saksalaisvieraasta Stuttgartista ja kaupungin lähialueilta. Ulkomaisten kävijöiden osuus on 60 prosenttia kaikista. Yhtä aikaa Wecken perheen kanssa museossa vieraili yli 300-henkinen, monikansallinen Gospel in the East -kuoro, joka myös esiintyi paikan päällä. Stuttgartin Mercedes-Benz-museo on auki tiistaista sunnuntaihin kello 9.00–18.00. Lisätietoja https://www.mercedes-benz.com/museum.

Museon alueella toteutetaan 5-8.7 neljän iltakonsertin sarja. Musiikkitapahtumista lisää osoitteista www.konzertsommer.com , https://www.facebook.com/konzertsommer, https://twitter.com/konzertsommer tai  https://www.instagram.com/konzertsommer

Mercedes-Benz on suomalaisten ykkössuosikki käytettyjen autojen nettihauissa

Mercedes-Benz on katsotuin automerkki ja Mercedes-Benzin C-sarja haetuin automalli, kun suomalaiset autonostajat etsivät tietoa käytetyistä autoista nettihakujen kautta, Iltalehti kertoo. Alma Median Autotalli.com-palvelussa vuonna 2017 kaksi katsotuinta automallia olivat Mercedes-Benzin C- ja E-sarjat ennen muita saksalaisia automalleja sekä Volvoa.

Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury esittäytyi Pekingin autonäyttelyssä

Crossover-malli, jonka juuret ovat luksusluokan sedanissa ja isossa SUV-maasturissa. Neljällä sähkömoottorilla varustettu nelivetoinen sähköauto. Korotettu istuma-asento, sisustuksessa ebenpuuta ja muita arvokkaita materiaaleja. ”The very best of the very best”. Tätä kaikkea on Pekingin kansainvälisessä autonäyttelyssä esitelty Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury -konseptimalli. Majesteettisen vaikuttava automalli (pituus/leveys/korkeus 5260/2110/1764 milliä) käy kulttuuridialogia lännen ja Kaukoidän parhaiden vaikutteiden välillä. Voimaa on tarjolla 550 kW (750 hv), ja lattiaan on sijoitettu 80 kWh tehoinen akku. Toimintasäde on 500 kilometriä, ja pikalatauksella ”tankkaus” sadan kilometrin ajoon onnistuu ainoastaan 5 minuutissa. Widescreen Cockpit -kojelaudassa on kaksi 12,3 tuuman näyttöä, ja sisätilat ovat avarat, valoisat ja sporttiset. ”Olemme luoneet ajattoman ajoneuvon, joka korostaa Mercedes-Maybachin asemaa automaailman ehdottoman huippubrändinä”, Daimlerin muotoilujohtaja Gorden Wagener kiteyttää.

Mercedes me medialle Saksan kansainvälinen PR-palkinto

Saksan kansainvälisiä suhteita edistävä DPRG (Deutsche Public Relations Gesellschaft) on myöntänyt maan kansainvälisen PR-palkinnon Mercedes me media -palvelualustalle. Sovellus tavoitteli tunnustusta yrityskäyttöön tarkoitettujen sovellusten Corporate Media -sarjassa. Mercedes me media on tarkoitettu toimittajien, kuvaajien ja bloggareiden käyttöön työn helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi esimerkiksi autonäyttelyjen ja -esittelyjen yhteydessä. Palvelun kautta on saatavana teräväpiirtoista live-kuvaa useista eri kamerakulmista sekä jatkuvasti päivittyvää eksklusiivista tietoa erilaisista Mercedes-tapahtumista. Palvelua on toistaiseksi käytetty Frankfurtin, Geneven ja Pekingin autonäyttelyjen sekä uuden A-sarjan ensiesittelyn ja -koeajon yhteydessä. Mercedes me media löytyy osoitteesta https://media.mercedes-benz.com/.