Uusi Defender on rakennettu seikkailunhaluisille sydämille ja uteliaalle mielelle, niille, jotka tietävät yhdyskunnan arvon ja pyrkivät muutokseen.

Selkeä siluetti on tuttu, mutta uusi. Se näyttää kovalta ja on kova, mutta muotoiltu määrätietoisesti ja suunniteltu innostamaan. Ikoninen nimi, muotoilu ja kyvykkyys kuuluvat Defenderiin, joka voidaan räätälöidä niin että sen omistajat voivat hyödyntää maailmaansa.
Seitsemän vuosikymmenen ajan uraauurtavan innovaatioiden avulla Land Roverit ovat ansainneet ainutlaatuisen paikan tutkijoiden, humanitaaristen avustusjärjestöjen ja seikkailunhaluisten perheiden sydämessä ympäri maailmaa. Niitä on koeteltu vaikeimmissa ympäristöissä maan päällä ja uusi Defender on uskollinen perinnölleen.

Range Rover -perheen vertaansa vailla olevan ylellisyyden ja hienostuneisuuden sekä erittäin kykenevien ja monipuolisten Discovery-maastoautojen lisäksi uusi Defender täydentää Land Roverin dynastiaa. 110 on vasta alku tälle maailman kyvykkäimpien ja kestävimpien 4×4-maastureiden perheelle. Sitä seuraa nopeasti kompakti, lyhyen akselivälin 90 malli, jonka jälkeen monikäyttöiset ja kestävät commercial -pakettiautomallit liittyvät kokoonpanoon vuonna 2020.
Intohimo ja kunnioitus alkuperäisen suhteen, uusi Defender tarjoaa mullistavan laajan kyvykkyyden. Edistykselliset maastoajon tekniikat määrittelevät seikkailun uudelleen 2000-luvulle ja ovat uskollisia pioneerihengelle, joka on ollut Land Roverin tunnusmerkki 71 vuoden ajan.

Emotionaalisesti ladattua muotoilua

Land Rover ja uusi Defender

Erottuva siluetti tekee uudesta Defenderistä heti tunnistettavan. Edessä ja takana on vain vähän ulkonemaa, joka mahdollistaa erinomaisen lähestymis- ja lähtökulman. Land Roverin suunnittelijat visioivat uudelleem tuttuja Defender-tavaramerkkejä 2000-luvulle antaen uudelle 4×4 maasturille tarkoituksenmukaisen stanssin, keveyttä tuovat Alpine-ikkunat katon rajassa, sivusta saranoidun takaluukun ja ulkopuolelle asennetun vararenkaan, jotka tekevät alkuperäisestä niin tunnistettavan .

Land Roverin suunnittelujohtaja Gerry McGovern sanoi: ”Uusi Defender kunnioittaa menneisyyttään, mutta ei lukittaudu siihen. Tämä on uusi Defender uudelle aikakaudelle. Sen ainutlaatuista persoonallisuutta korostaa sen erottuva siluetti ja optimaaliset mittasuhteet, jotka tekevät siitä sekä erittäin houkuttelevan että totisesti kyvykkään – visuaalisesti mukaansatempaava maasturi, joka käyttää muotoiluaan ja teknistä eheyttään tinkimättömästi. ”

Alkuperäisen Defenderin riisuttu persoonallisuus ympäröi sisustusta, missä on paljastettu yleensä näkymästä piilotetut rakenneosat ja kiinnikkeet painottaen yksinkertaisuutta ja käytännöllisyyttä. Innovatiivisia ominaisuuksia ovat kojelautaan asennettu vaihteenvalitsin, joka mahdollistaa valinnaisen keskipaikan. Kolme istuinta edessä vierekkäin, kuten varhaisissa Land Rovereissa.

Tämä johtaa siihen, että Defender 110 tarjoaa viiden, kuuden tai 5+2 istuimen vaihtoehdot, jolloin toisen rivin istuimien takana on 1 075 litran tavaratila ja toisen rivin istuimet taitettuna jopa 2380 litraa. Defender 90 pystyy sijoittamaan kuusi matkustajaa ajoneuvoon, jonka pituus on kompaktin hatchbackin luokkaa.

Käyttäjäystävällisiä ominaisuuksia ovat käytännölliset yksityiskohdat ja edistyneet teknologiset innovaatiot. Kestävä kumipäällysteinen lattia kohauttaa olkapäitään päivittäisille seikkailuille ja kerran elämässä suoritetuille retkille, tarjoamalla harjalla tai pyyhkimällä puhtaat sisätilat. Lisävarusteena saatava täysipitkä kokoontaitettava kangaskatto tarjoaa avoauton tunnelman. Sen avulla Defender 110:n toisen rivin istuimilla matkustajat voivat pysäköitäessä myös nousta seisomaan täyttä safarikokemusta varten **.

Kestävyyden määritelmä

Land Roverin uusi tarkoitukseen suunniteltu D7x (extreme) -arkkitehtuuri perustuu kevyeen alumiinimonokokkirakenteeseen, jolla luodaan jäykin runkorakenne, jonka Land Rover on koskaan tuottanut. Se on kolme kertaa jäykempi kuin perinteiset erillisrunkorakenteet. Se tarjoaa täydellisen perustan erillisjousitukselle ilma- tai kierrejousituksella sekä tukee uusimpia sähköistettyjä voimansiirtoja.
Uusi Defender on käynyt läpi yli 62 000 testiä, kun taas runko ja koriarkkitehtuuri on suunniteltu kestämään Land Roverin Extreme Event Test -testausmenettely – toistuvia ja pitkäkestoisia iskuja, maastoautojen ja henkilöautojen normaalin testistandardien ylä- ja ulkopuolella.

Kehitystestauksen aikana prototyyppimallit ovat taivaltaneet miljoonia kilometrejä joidenkin maan vaikeimpien ympäristöjen välillä autiomaan 50 asteen kuumuudesta ja arktisen alueen 40 asteen kylmästä 10000 jalan korkeuteen Koloradon kalliovuorilla.

Maailmanluokan asiantuntija maastossa ja tiellä

Land Rover ja uusi Defender

Mullistavan laaja kyvykkyys asettaa saa uuden Defenderin erottumaan. Jatkuva neliveto ja automaattivaihteisto sähköisesti kytkettävällä alennusvaihteistolla ja elektronisesti ohjattu keskitasauspyörästön lukko ja optiona saatava aktiivinen takatasauspyörästön lukko varmistavat, että siinä on kaikki tarvittavat toiminnot, jotta se voi kunnostautua autiomaan pehmeässä hiekassa, arktisen alueen jäätyvässä tundrassa ja kaikkialla niiden välillä.

Konfiguroitavissa oleva maastoajo-ohjelma debytoi uudessa Defenderissä, jolloin kokeneet off-roaderit voivat hienosäätää yksittäisten toimintojen asetuksia täydellisesti olosuhteisiin, kun taas kokemattomat kuljettajat voivat antaa järjestelmän havaita maastolle sopivimmat ajoneuvoasetukset älykkään automaattitoiminnon avulla.

Uusi koriarkkitehtuuri tarjoaa 291 mm maavaraa ja maailmanluokan off-road geometriaa, jolloin 110:n lähestymis-, ylitys- ja jättökulmat ovat 38, 28 ja 40 astetta (Off Road -korkeus). Defenderin kahluusyvyyttä 900 mm tukee Terrain Response 2 -järjestelmän uusi Wade-ohjelma, joka varmistaa että autolla voi kahlata syvään veteen täysin luottavaisin mielin.

Kuivalla maalla Land Roverin edistyksellinen ClearSight Ground View -teknologia auttaa kuljettajia hyödyntämään Defenderin kaikkia valloitusmahdollisuuksia. Se näyttää kosketusnäytöllä konepellin yleensä piilottaman alueen suoraan etupyörien edessä.

Virtuaalinäkymän seurauksena uusi Defender määrittelee kyvykkyyden laajuuden uudelleen, nostamalla kynnystä sekä off-road kestävyyden että maantieajon mukavuuden osalta. Se selviytyy tungoksesta kaupungin kaduilla yhtä vaivattomasti kuin vuorille kiipeilystä, aavikoiden ylityksistä ja jäisistä olosuhteista. Sen huolellisesti hiottu ajettavuus tarjoaa sekä palkitsevan ajokokemuksen että ensiluokkaisen kaukomatkan mukavuuden kaikilla ajopinnoilla.

Voimaa ja tehokkuutta

Valikoima edistyneitä bensiini- ja puhtaampia dieselmoottoreita varmistaa, että uudella Defenderillä on voimaa, kontrollia ja tehokkuutta mihin tahansa ympäristöön.

Lanseerauksen yhteydessä valikoima koostuu nelisylinterisestä P300 ja voimakkaasta kuusisylinterisestä P400 moottorista, joka sisältää tehokkaan kehythybriditekniikan (MHEV). Asiakkaat voivat vaihtoehtoisesti valita nelisylinteristen dieseleiden D200:n tai tehokkaan D240:n, joiden molempien huippuvääntömomentti on 430 Nm.

Innovatiiviset tekniset ratkaisut tukevat tehokkuutta, mukaan lukien tasainen pohja, joka sekä optimoi aerodynaamisen suorituskyvyn (jopa 0,38Cd) että suojaa ajoneuvon alustaa.

2000-luvun tekniikka

Land Rover ja uusi Defender

Uusi Defender on teknologisesti yhtä edistynyt kuin kestävä. Se esittelee Land Roverin uuden Pivi Pro -tietoviihdejärjestelmän. Seuraavan sukupolven kosketusnäyttö on intuitiivinen ja käyttäjäystävällinen, ja se vaatii vähän valintoja usein käytettyjen tehtävien suorittamiseksi, kun taas sen always-on suunnittelu takaa melkein välittömät vastaukset.

Lisäksi uusi Defender vie langattomat järjestelmäpäivitys (Software-Over-The-Air) -teknologian uudelle tasolle, 14 erillisellä moduulilla, jotka pystyvät vastaanottamaan etäpäivityksiä. Lataamalla tietoja, kun asiakkaat ovat nukkumassa kotona tai kaukaisissa paikoissa, uusi Defender paranee iän myötä: kun sähköiset päivitykset toimitetaan viipymättä ja ilman tarvetta käydä Land Rover -jälleenmyyjässä.

Nick Rogers, johtaja, tuotesuunnittelu, Jaguar Land Rover, sanoi: ”Olemme omaksuneet Defenderin upean kyvykkyyden ja minimalistisen, toimivan sisustuksen ja keksineet ikonin uudelleen 2000-luvulle. Uusi Defender antaa meille lisenssin tehdä asioita eri tavalla, työntää rajoja ja tehdä mahdottomia, menettämättä koskaan alkuperäisen luonnetta ja aitoutta. Alusta alkaen meillä oli ehdoton pakkomielle toiminnallisuudesta, oikeiden materiaalien valitsemisesta huipputekniseen liitettävyyteen. Tulos ei ole vain kaikkien aikojen kyvykkäin Land Rover, mutta myös todella mukava, moderni ajoneuvo, jota ihmiset rakastavat ajaa. ”

Yksilöllinen maailmaasi

Uusi Defender on saatavana 90- ja 110-korimalleina, joissa voi olla jopa kuusi istuinta 90:ssä ja vaihtoehdot viiden, kuuden tai 5+2-istuimen 110:ssä. Mallisarja sisältää Defenderin, Launch Edition ja First Edition versiot ja huipputason Defender X-mallin. Kuten myöa kuin vakio-, S, SE, HSE -varustelutasot. Asiakkaat voivat mukauttaa ajoneuvonsa runsaimmin vaihtoehdoin kuin mikään aikaisempi Land Rover neljällä lisävarustepaketilla. Explorer, Adventure, Country and Urban paketit antavat Defenderille selkeän luonteen erityisesti valittujen varusteiden valikoimalla. Ainutlaatuisella First Edition -mallissa on ainutlaatuinen varustelu ja se on saatavana ensimmäisen tuotantovuoden ajan.

Asiakkaat voivat myös valita uuden satiinisuojakalvon, joka tekee maalipinnasta entistä kestävämpää. Kestävä, liuotinvapaa ja täysin kierrätettävä kalvo auttaa suojaamaan kaikkea pysäköintinaarmuista ja piikkipensaan raapaisuihin. Se on saatavana tehdasasenteisena Indus Silver-, Gondwana Stone- ja Pangea Green -värillä, jotka tarjoavat ainutlaatuisen nykyaikaisen pinnan suojaten uuden Defenderin maalauksen.

Lisävarustepakettien lisäksi, uusi Defender on saatavana laajimmalla valikoimalla yksittäisiä jälkiasenteisiä lisävarusteita, joita on koskaan ollut tarjolla uuteen Land Roveriin. Kaikkea kaukosäätimellä varustetusta sähkövinssistäº, kattoteltasta ja puhallettavista vesitiiviistä markiiseista perinteisempiin vetokoukkujärjestelmiin ja kattotelineisiin.

Felix Bräutigam, kaupallinen johtaja Jaguar Land Rover, sanoi: ”Uusi Defender on saatavana 128 globaalilla markkinalla ja se täyttää tai ylittää maailman tiukimmat päästö- ja turvallisuusvaatimukset. Yhdistämällä edistyksellinen tekniikka ja kestävät mekaaniset perusominaisuudet, olemme toimittaneet lujuuden ja luonteen, jonka löydät vain Defenderistä. Uusi 4×4 on kehitetty seikkailunhaluisille sydämille ja uteliaille mielille. Neljä persoonallisuutta, kaksi korimallia sekä laaja valikoima lisävarusteita ja jälkiasenteisia varusteita. Asiakkaat voivat räätälöidä Defenderistä parhaan 4×4-kumppaninsa – elämäntavastaan riippumatta. ”

Above and Beyond Collection

Defenderin lisävarustelun potentiaali ulottuu itse ajoneuvon ulkopuolelle, koska asiakkaat voivat tehdä ostoksia myös uudesta Above and Beyond -kokoelmasta – 24 artikkelin valikoimasta, joka on suunniteltu ja kehitetty yhteistyössä Musto®:n kanssa. Ulkoiluvaatteiden, teknisten laitteiden ja lisävarusteiden valikoima tuottaa saman lujuuden kuin kuuluisa maastoauto ja sisältää kaiken hybridi-takista, joka vaivattomasti muuttuu Quickburst-zip-tekniikkaa käyttäväksi giletiksi, vyöhön, jonka vetolujuus on 6 000 kg.
Saatavana on myös valikoima lifestyle paketteja, jotka heijastavat uuden Defenderin käytettävissä olevia lisävarustepakkauksia. Ne sopivat maaseudun elämään, kaupunkiasumiseen, ulkoilmaseikkailuihin ja tutkimusmatkoille.