ENSIESITTELYSSÄ PEUGEOT LATAUSHYBRIDIT - Tehoa ja energiaa!

PEUGEOT esittelee Pariisin autonäyttelyssä ensi viikolla uudet lataushybridit, jotka tulevat täydentämään PEUGEOT 3008:n sekä uuden PEUGEOT 508:n ja 508 SW:n valikoimaa. HYBRID ja nelivetoinen HYBRID4 tulevat tarjolle PEUGEOT 508- ja 3008 -mallistoihin syksyllä 2019. #UnboringTheFuture.

Peugeotin uudet ladattavat hybridit merkitsevät ainutlaatuista mahdollisuutta laajentaa Peugeot 3008 SUV:n ja uusien Peugeot 508- ja 508 SW –mallien valikoimaa. Asiakkaillamme tulee olemaan mahdollisuus hankkia entistäkin enemmän ajonautintoa tarjoava nelivetoinen Peugeot 3008 SUV tai Peugeot 508”, toteaa tuotepäällikkö Laurent Blanchet.
Uudet HYBRID- ja HYBRID4 -lataushybridit perustuvat 1.6 l PureTech -bensiinimoottoriin, joka on päivitetty entistä tehokkaammaksi toimimaan yhteistyössä sähkömoottorin kanssa. Yhdistettynä HYBRID-sähkömoottoriin kehittää voimanlähde 180 hv tehon ja HYBRID4-moottoriin yhdistettynä 225 hv tehon.

PureTech-moottorin vaihteistona on uusi 8-portainen EAT8 –automaattivaihteisto. Vaihteistoon on yhdistetty 110 hv/80 kW tehoinen sähkömoottori etuakselille. HYBRID4-versioon on yhdistetty 110 hv/80 kW sähkömoottori taka-akselille varustettuna momentinmuuntimella

Korkeajännite litiumioniakusto (300V) on sijoitettu toisen rivin istuinten alle. Akusto on markkinoiden tehokkaimpia: 11,8KWh (HYBRID) ja 13,2 KWh (HYBRID4). Toimintamatka täyssähköllä ajettaessa 50 km WLTP -mittaustavan mukaan ja 60 km aiemman NEDC*-mittaustavan mukaan.

Innovaatioita helpottamaan ajamista

Ajettavuuden tehostamiseksi ja joustavuuden parantamiseksi ovat Peugeotin lataushybridit varustettu erilaisilla uusilla innovaatioilla, kuten esimerkiksi toiminnolla, joka mahdollistaa auton nopeuden alentamisen jarrupoljinta käyttämättä. Toiminto mahdollistaa myös akun lataamisen alamäessä ajettaessa. i-Booster -jarrujärjestelmän avulla voidaan jarrutuksen aikana tai nopeuden hidastuessa varastoida energiaa. e-SAVE -toiminnon avulla kuljettaja voi tallentaa sähköenergiaa (10 km, 20 km tai koko akun tehon verran) ja käyttää sitä tarvittaessa.

Maksimaalista latausta nopeasti ja jouhevasti

Peugeot on kehittänyt latausjärjestelmää latausajan lyhentämiseksi, maksimilatausaika:

  •  8 tuntia peruspistokkeesta (3,3 kW, 8A laturi)
  •  4 tuntia vahvistetun Green’up® -pistokkeen avulla (3.3 kW 14A)
  • ja jopa alle 2 tuntia Wallbox-kotilatauslaitteella (6.6 kW 32A)

    Kun latauspistoke on asetettu paikalleen, kertoo selkeä merkkivalo akun latauksen tilasta. Latauspistoke on sijoitettu vasemmalle auton takaosaan perinteisen polttoaineluukun tavoin. Latausjärjestelmä sijaitsee sille suunnitellussa tilassa tavaratilan alapuolella.

    Enemmän voimaa – enemmän valinnanvaraa

Lataushybrid-versioiden ansiosta Peugeot tulee tarjoamaan asiakkailleen entistä laajemman malliston.

Mallistossa ei koskaan aiemmin ole ollut yhtä tehokasta sarjavalmisteista autoa kuin uusi PEUGEOT 3008 SUV HYBRID4: neliveto, tehoa yhteensä 300 hv/220 kW.

Tämä on tulos, kun 200 hv/147 kW tehoinen PureTech -moottori ja kaksi 110 hv/80 kW tehoista sähkömoottoria yhdistetään (toinen etu- ja toinen taka-akselilla).

PEUGEOT 3008 GT HYBRID4: minne vain, milloin vain

Peugeot 3008 SUV saa uuden ulottuvuuden voimakkaan HYBRID4 –version ansiosta. Ensiluokkaisesti varusteltu malli kulkee nelivetona ja saavuttaa jopa huipputehon 300 hv/220 kw.

Kiihtyvyys 0 – 100 km/h tapahtuu 6,5 sekunnissa. Akun kapasiteetti 13,2 kWh 100 % sähköisellä latauksella kantaa jopa 50 km WLTP –mitattuna. (60 km NEDC standardin mukaisesti.) Peugeot 3008 HYBRID4n CO2 päästöarvot ovat markkinoiden parhaat: alle 49 g per kilometri WLTP –mitattuna.

PEUGEOT 508 JA 508 SW HYBRID: radikaalisti tehokas

Uudet Peugeot 508 HYBRID ja 508 SW HYBRID yhdistävät PureTech 180 hv –bensiinimoottorin 110 hv/80 kW –sähkömoottoriin. Yhdistettynä teho on jopa 225 hv / 165 kw.

Sähkömoottorin kapasiteetti on 11,8 kWh ja se takaa 100% sähköllä ajon yli 40 km matkalle (WLTP) (50 km NEDC*).

HYBRID –versio on saatavana kolmessa eri varustelutasossa: Allure, GT-Line sekä ylellisenä GT-viimeistelynä. Uuden voimalinjan kokonaisuus on toteutettu onnistuneesti siten, että se ei tee kompromissia auton käytettävyydessä tai pienennä auton takatilaa.

* NEDC luvut arvioita ja odottavat hyväksyntää